פודקאסט

פרופ' רונית סצ'י פאינרו: "יתכן שהמודלים למציאת תרופה לסרטן אינם נכונים"

ראש המעבדה לחקר הסרטן באונ' ת"א בראיון ל-Doctalk: "ישנן הרבה פריצות דרך מדעיות שאינן הופכות להיות תרופה. 90% נופלות עוד לפני פאזה שלישית. יש ליצור מודלים שמדמים את המציאות באופן מדויק יותר"

26.04.2018, 15:11
פרופ' רונית סצ'י פאינרו

פרופ' רונית סצ'י פאינרו, ראש המעבדה לחקר הסרטן וננו-ביורפואה וראש החוג לפיזיולוגיה ופרמקולוגיה בפקולטה לרפואה, אוניברסיטת ת"א, התארחה ב-Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל בהנחיית מאיה רונן והילה קורח. פרופ' סצ'י פאינרו דיברה על עבודות המחקר שלה, פריצות הדרך, המרחק מתרופה, ננו-רפואה ועוד.

"אנחנו שומעים על הרבה פריצות דרך בחקר הסרטן" אמרה פרופ' סצ'י פאינרו, "ואלו בד"כ אכן כאלה - כי הן מגלות משהו חשוב על התהליך הסרטני, אבל מכאן ועד לתרופה הדרך ארוכה מאוד. רק חומר אחד מתוך אלפים מגיע לרמת הטיפול. 90% מהם נופלים עוד לפני פאזה שלישית, והשאלה היא מדוע. אחת ההשערות שלנו היא שהמודלים אינם נכונים".

"המודלים הללו, שגם אנחנו השתמשנו בהם, בנויים על תאי סרטן בלבד" המשיכה פרופ' סצ'י פאינרו, "אנחנו מתעלמים מהמיקרו-סביבה, אנחנו מגדלים את התאים הללו על פלטה של פלסטיק או זכוכית, שהם מצעים מאוד נוקשים שאינם דומים לרקמות של גוף האדם. כך שמבחינת הראולוגיה זה לא מדמה מציאות. מה גם שהמודלים הללו הם בדו-מימד".

"לכן כיום אנחנו בונים מודלים שכוללים מספר סוגי תאים מהמיקרו סביבה, מנסים לייצר כלי דם שיזינו את תאי הסרטן הללו כמו במקרה הקליני ועוד. בנוסף, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מחלקות פתולוגיה על מנת לקבל נתונים על חולים אמיתיים באופן רטרוספקטיבי - כלומר כבר ידוע משך ההישרדות שלהם, נתונים קליניים וכדומה. וכך החומרים שאנו מגלים כאפקטיביים - הם בעלי סיכוי רב יותר להתפתח לתרופה".

בפינת המתמחה התראיין ד"ר רומן מירוצ'ניק,  מתמחה בכירורגיית פה ולסת בביה"ח פוריה. אם גם אתם מתמחים או סטאז'רים שרוצים להתראיין לפינת המתמחה – אם יש לכם נושא שתרצו להעלות, חוויות לשתף, אג'נדה לקדם, סתם להגיד מילים טובות על המנטור שלכם – מוזמנים להציע את עצמכם לפינה. רק שלחו מייל לכתובת [email protected] ונחזור אליכם.

לו"ז האזנה:

נושאים קשורים:  פודקאסט,  doctalk,  חקר הסרטן,  רונית סצ'י פאינרו,  כימותרפיה,  ננו-רפואה
תגובות