קורונה בישראל

במשרד הבריאות דוחים את הביקורת על ליצמן לפיה סירב לחקירה אפידמיולוגית

מדיווחים שונים עולה כי שר הבריאות שאובחן כחולה קורונה לא שמר על כללי ריחוק חברתי שעליהם הורה משרדו לכל האוכלוסיה, השתתף בתפילות במניינים ונראה ללא מסיכת אף-פה | לשכת השר: "מדובר בהכפשות שווא"

שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: פלאש 90

ביקורת קשה נמתחת הבוקר (ו') בכלי תקשורת רבים על התנהגותו של שר הבריאות יעקב ליצמן, לאחר שהוברר כי נדבק בנגיף קורונה ומאחר שבכירים רבים בהנהגת המדינה נמצאו בימים האחרונים בקירבה עימו – ביניהם ראש הממשלה, ראש המוסד, צמרת משרד הבריאות ואחרים, בכלל זה גם ח"כים ושרים – הם נשלחו לבידוד או שממתינים לקבלת הנחיות ברורות אם להיכנס לבידוד.

אמש והבוקר דווח כי ליצמן, בן ה-71, המשתייך לקבוצת סיכון, מסרב לשתף פעולה לביצוע חקירה אפידמיולוגית. לא ברור ממי נדבק. גם אשתו חלתה. שניהם בבידוד ביתי. לא ידועים פרטים על תנועותיו עד שאובחן עם הנגיף. לא בוצע איכון של הטלפון הנייד שלו. לכן, לא ידוע מי האנשים שאותם פגש במקומות שונים ולא ידוע מי מהם בסכנה. חלקם נכנסו לבידוד מרצון.

הדיווחים השונים הצביעו על כך שהשר לא שמר על כללי ריחוק חברתי שעליהם הורה משרדו לכל האוכלוסיה. הוא השתתף בתפילות במניינים ונראה במקומות שונים ללא מסיכת אף-פה.

בדיווח בערוץ 12 נמסר כי חברי כנסת רבים מתחו ביקורת על התנהלות משרד הבריאות בכל הנוגע לחקירה האפידמיולוגית של השר ליצמן. "גורם מקצועי בכיר במשרד הבריאות", נמסר, הגיב בחריפות: "אם העובדות נכונות - זה מזעזע. מי ראה דבר כזה? שר הולך נגד הנחיות המשרד שלו?! ליצמן לא צריך יותר לקבל את תיק הבריאות. לגבי החקירה האפידמיולוגית שלו, היא צריכה להיות שקופה במלואה לציבור, אבל במשרד רועדים ממנו מפחד, לא מדברים נגדו כי הוא נקמן. עובדים רבים חושבים שהקדנציה האחרונה שלו לא היתה ראויה".

נחום ברנע כתב בטורו ב"ידיעות אחרונות": "יש רק פוליטיקאי אחד שתרם תרומה משלו להידבקות ההמונית בשכונות ובערים חרדיות. כל רב, כל פוליטיקאי וכל עיתונאי חרדי יודע את שמו: יעקב ליצמן".

לשכת השר ליצמן מסרה בתגובתה שמדובר בהכפשות שווא ללא בסיס עובדתי. השר הקפיד על כל ההנחיות, בכל המקומות שבהם שהה ואף ביטל פגישות שלא לצורך פעילות משרד הבריאות במצב החירום.

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: "מדובר בהכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי. מתוך אחריות לאומית הקפיד שר הבריאות ליצמן על כל הנחיות משרד הבריאות, ביטל את כל לוחות הזמנים ושגרת יומו לאורך כל התקופה וסירב לפגוש אנשים שלא לצורך פעילות משרד הבריאות במצב החירום. יש לדחות את הנסיונות לערב לחצים פוליטיים בזמן חירום לאומי ועולמי, במטרה להשפיע על המשא ומתן הפוליטי שמתנהל במקביל. יודגש: כל הוראות משרד הבריאות נשמרו על ידי השר, בתפילות, בפעילות השוטפת בחמ"ל הארצי ובלשכתו".

עוד ציינו במשרד הבריאות לגבי החקירה האפידמיולוגית של ליצמן:
"החקירה נוהלה על ידי מחוז ירושלים במשרד הבריאות והמפקחת, האחות ליאורה וילנסקי. כלל המגעים קיבלו שיחה אישית והודעה אישית. כמו כן, בניגוד לדיווחים בתקשורת, בוצע איכון לטלפון האישי של השר, כפי שמתבצע כמעט לכל אזרח בישראל שנדבק. המקומות שבהם היה השר נכללו ברשימת המקומות בהם היו חולים הקורונה והמגעים קיבלו הודעה אישית בדבר מגע פוטנציאלי".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  יעקב ליצמן,  הנחיות משרד הבריאות,  קורונה,  מגיפה
תגובות
אנונימי/ת
03.04.2020, 12:11

בזמן שאנחנו ישבנו בבית מסוגרים, האיש הסתובב והתקהל חופשי,אין גבול!
הח"מ הינו חרדי אוטנטי, ולראשונה - אחרי הרבה פרשיות שלא התרגשתי מהן - אני חושב שאם הוא לא משתף פעולה עם חקירה אפידמיולוגית, צריך להעיף אותו ממשרתו, ויפה שעה אחת קודם.
בושה וחרפה.

אנונימי/ת
03.04.2020, 13:27

להעיף את הדוס החשוך הזה מייד!!!!!!!
יש לו מקום-שומע קולות ממרום ומבטיח את המשיח-למחלקה סגורה באשפוז כפוי
כך הוא יחווה ממקור ראשון את הכשלון הנוראי בטיפול בחולי הנפש
ממליץ-מאחר ואין צורך בלובוטומיה-נזעי חשמל ללא הרדמה

אנונימי/ת
03.04.2020, 13:28

איפה הרי-עצומה שלכל עובדי מערכת הבריאות-ל העיף אותו ואת כל זרע עמלק של עוזריו מהמשרד-ויחד עם המנכל

אנונימי/ת
03.04.2020, 15:12

הר״י העצמו גוף מיותר ולא מתפקד כמו ליצמן . אפס ציפיות

אנונימי/ת
03.04.2020, 14:10

הגיע הזמן ממזמן להחליף את שר הבריאות המכובד. כמו כן הגיע הזמן להבעיר את ניהול המשבר לגוף אחר.כרגיל במדינת ישראל לא יעשה מה שצריך . וועדת חקירה של קורונה תבר על זה דוח של 1000 עמודים אחרי ....מה זה יעזור האחרי ???????

אנונימי/ת
03.04.2020, 14:18

בבקשה לא להשמיץ.
הוא הבטיח לנו את המשיח עד פסח.
אז תתאפקו עוד כמה ימים.
למישהו בכלל יש ספק כלשהו שאם שר בכיר בישראל הבטיח משהו אז זה חס וחלילה לא יתקיים.
ראו את הבטחות ביבי. הכל מתקיים עד כה מילה במילה.
(20 אלף בדיקות ביום. עשרות אלפיי מונשמים. כסף שזורם לכל המובטלים ועוד ועוד)
ובבניין ציון ננוחם. והכל בעזרת השם.והעיקר להרבות בתפילה מכל הלב.

אנונימי/ת
03.04.2020, 15:58

חצופים. תקראו עד הסוף..
מישהו פינטז שהוא התנגד לבדיקה. כמו האנטישמיים בגרמניה כולם עולים על בריקדות בזמן שהרשויות טוענות שפעלו איתו בדיוק כפי שפעלו עם כולם.